سنگ نمک آبی

صادرات سنگ نمک آبی به آلمان، سنگ نمک آبی کاملا نایاب، شکل و فرم کریستالی، بیشترین میزان موجودی در ایران، حداقل فروش 50 کیلوگرم امکان ارسال نمونه وجود دارد.

معرفی سنگ نمک آبی

اگر با سنگ نمک و انواع مختلف آن آشنا باشید می‌دانید که معروفترین سنگ نمک های دنیا سنگ نمک سفید و سنگ نمک صورتی رنگ است که اغلب در کشور پاکستان وجود دارد.

سنگ نمک آبی هم مانند دیگر سنگ نمک هایی که در طبیعت وجود دارد از این جمله است ولی با این تفاوت که رنگ آن به آبی گرایش پیدا کرده که همین امر سبب شده این محصول به سنگ نمکی کاملا یونیک تبدیل شود.

سنگ نمک آبی

مورد دومی که وجود دارد میزان استخراج این سنگ نمک است که به دلیل مقدار کم آن نمی توان نام استخراج را بر آن گذاشت و باید از لفظ اکتشاف استفاده کرد چرا که به ندرت دیده می‌شود.

ولی نمک آبی با وجودی که مقدار برداشت بسیار کمی دارد ولی شهرت جهانی آن از همه سنگ نمک ها بیشتر است و در تمام دنیا سنگ نمکی شناخته شده است و جالتر اینکه این سنگ نمک فقط در ایران و منطقه گرمسار به دست می‌آید و در هیچ کجای دنیا تاکنون حتی یک گرم از آن نیز مشاهده نشده است.

سنگ نمک آبی

چرا نمک آبی رنگ می شود

در خصوص اینکه چرا سنگ نمک آبی، رنگ آن آبی شده است بیشترین علت را باید در وجود مقدار بالای پتاسیم آن جستجو کنیم چرا که این عنصر سبب تغییر رنگ این سنگ نمک گردیده است البته باید توجه کنید به دلیل تراکم ایجاد شده و انباشته شدن مقدار زیادی از عنصر پتاسیم روی هم سنگ نمک آبی به این رنگ دیده می‌شود و هر چه این مقدار بیشتر باشد غلظت رنگ سنگ نمک نیز افزایش خواهد یافت ولی پس از شکستن و خرد شدن این سنگ نمک نیز به رنگ سفید میل پیدا خواهد کرد هر چند که خواص خود را درون خود کماکان حفظ خواهد نمود.

سنگ نمک آبی

اما سنگ نمک آبی علاوه بر پتاسیم دارای عناصر دیگری نیز می‌باشد که در ادامه ذکر شده است.

عناصر و مواد معدنی موجود در سنگ نمک آبی شامل چند دسته عناصر است از جمله:

پتاسیم: پتاسیم موجود در نمک آبی سبب می‌شود بدن گردش خون بهتری داشته باشد و از سویی دیگر به عملکرد بهتر و آرامتر عضلات و ماهیچه ها کمک زیادی کرده و در نهایت فشار عصبی را از ما دور می‌کند و به همین دلیل برای آرامش اعصاب مصرف سنگ نمک آبی توصیه شده است.

منیزیم: عنصر منزیم نیز از دیگر عناصر نمک آبی است که برای حفظ دندانها و تزریق آرامش به ران و بازو بسیار مفید است و احساس خستگی را از فرد دور خواهد کرد.

کلسیم: برای داشتن استخوان بندی محکمتر کلسیم به ما کمک می کند سلامت این اعضای حیاتی را حفظ کنیم.

همانطور که می‌بینید سنگ نمک آبی ترکیبی از عناصری است که سلامتی را با خود به همراه می‌آورند و به همین دلیل در سراسر دنیا از این نمک به عنوان چاشنی استفاده می‌شود البته باید گفت که نمک آبی بیشتر مخصوص افراد با بودجه بیشتر است چرا که قیمت آن به هیچ وجه ارزان نیست!

سنگ نمک آبی

میزان استخراج سنگ نمک آبی چند تن است؟

سنگ نمک آبی در قیاس با سایر سنگ نمک ها مقدار استخراج بسیار محدودی دارد و به صورت اتفاقی ممکن است رگه ای از آن دیده شود.

برای اینکه شما خواننده گرامی بهتر بتوانید این موضوع را درک کنید و از وضعیت استخراج سالانه سنگ نمک آبی مطلع باشید جدول زیر برای راهنمایی شما آماده شده است با دقت در آن متوجه خواهید شد وقتی صحبت از سنگ نمک آبی و میزان استخراج آن می‌شود با چه عدد بسیار پایینی روبرو هستیم!

سنگ نمک آبی

آیا نمک آبی خوراکی است؟

نمک آبی در کشورمان ایران محصولی ناشناخته است و تقریبا استفاده‌ای از آن نمی‌شود ولی در خارج از ایران بسیار شناخته شده و پرطرفدار است.

کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و.. از مصرف کنندگان اصلی این سنگ نمک هستند و همچنین نمک آبی در کشورهای کانادا و آمریکا نیز بسیار معروف و پر مصرف است.

تقریبا تمام رستورانهای معتبر در قاره اروپا و آمریکا  همیشه نمک آبی را بر سر میز غذا سرو می‌کنند و نبود این نمک برای آنها افت رتبه به دنبال خواهد داشت.

سنگ نمک آبی

امروزه از نمک آبی علاوه بر طعم دادن به غذا برای درمان بیماری نیز استفاده می‌شود و بیشتر مناسب افرادی است که از افسردگی رنج می‌برند.

قیمت سنگ نمک آبی چقدر است؟

برای سنگ نمک آبی که محصولی بسیار کمیاب است هیچگاه نمی‌توان قیمت دقیقی را مشخص کرد و بازار سنگ نمک آبی بیشتر به دست افراد خرده فروش است تا عمده فروش و دلیل اصلی این موضوع نیز خرید یکجای محصول توسط خرده فروشان است که محصول را عمده خریداری کرده و به صورت خرده و با قیمت بالایی عرضه می‌کنند.

اگر می‌خواهید از قیمت جهانی این محصول با خبر باشید کافیست سری به قیمتهای سایت آمازون بزنید و ببینید که هر 50 گرم از نمک آبی با چه قیمتی فروخته می‌شود.

به طور مثال یکی از تامین کنندگان برای 50 گرم نمک آبی قیمت 12 دلار را اعلام کرده که با یک ضرب و تقسیم ساده متوجه خواهید شد کیلویی 240 دلار قیمت گذای شده است.

سنگ نمک آبی

بازار سنگ نمک آبی سمنان

سنگ نمک آبی سمنان نیز در کنار سنگ نمک آبی گرمسار در بازار فروخته می‌شود ولی یک مشکل اصلی در این خصوص وحود دارد و آن هم این است که سنگ نمک آبی سمنان دارای سنگ های شکری مانند است که به راحتی خرد می‌شوند و معمولا مد نظر خریداران خارجی نیست.

کریستالی بودن سنگ نمک آبی یکی از دلایل برتری و ارزشگذای آن محسوب می‌شود.

سنگ نمک آبی

مزیت نمک آبی گرمسار

سنگ نمک آبی گرمسار سنگ نمکی بسیار نایاب که همان persian blue salt  ایران است و دارای ساختاری بلوری شکل می‌باشد و به قدری نایاب است که برای خرید آن باید حسابی جستجو کرد چرا که به راحتی پیدا نمی‌شود.

البته سنگ نمک آبی اصل گرمسار قیمت به مراتب بالاتری نسبت به سنگ نمک آبی سمنان دارد و این دو با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

سنگ نمک آبی

بازار صادرات و فروش سنگ نمک آبی

همانطور که گفته شد فروش سنگ نمک آبی در ایران رونقی ندارد اما مهمترین خریداران آن سایر کشورها هستند.

کشورهایی که از خیلی سال قبل این نمک را از ایران می‌خریده اند عبارتند از:

  • انگلیس
  • ایتالیا
  • آلمان
  • اسپانیا
  • هلند
  • کانادا
  • امریکا

ولی در 5 سال گذشته کشور پاکستان نیز به خریداران این محصول پیوسته و نمک آبی را به عنوان محصولی پاکستانی وارد بازارهای بین المللی می‌کند.

سنگ نمک آبی

هر چند که این موضوع جای تاسف دارد ولی یک واقعیتی است که باید به آن پرداخت چرا که سنگ نمک آبی فقط در ایران یافت می‌شود و به هیچ وجه در پاکستان وجود ندارد.

کاربرد سنگ نمک آبی چیست؟

سنگ نمک آبی بیشتر برای طعم دادن به غذا و پخت غذاهای دریایی استفاده می‌شود ولی در سالیان گذشته استفاده‌های دیگری نیز از این محصول شده است:

  • برای جمع آوری کلکسیونرها
  • جهت درمان افسردگی

پس از انکه آزمایشات نشان داد این سنگ نمک منبع فراوانی از پتاسیم است بسیاری از اطبا توصیه کردند برای درمان افسردگی از نمک آبی به میزان محدود در برنامه غذای روزانه استفاده شود و طبق شنیده ها این تجویز نتیجه بخش بوده است.

سنگ نمک آبی

اما بسیاری از افراد نیز که به جمع آوری سنگ های کلکسیونی علاقمند می‌باشند این سنگ نمک را در منزل یا محل کار به عنوان شیئی زیبا نگهداری می‌کنند.

ولی به یاد داشته باشید از سنگ نمک آبی هیچگاه نمی‌توان سنگ نمک دکوری ساخت چرا که قطعات سنگ نمک وقتی از معدن استخراج می‌شود بسیار کوچک است و اصولا امکان ساخت سنگ نمک دکوری با آن وجود ندارد.

سنگ نمک آبی

سنگ نمک صورتی را از کجا بخرم؟

سنگ نمک صورتی که به سنگ نمک هیمالیا یا نمک صورتی هیمالیا نیز مشهور است نمکی است که محصول معادن سنگ نمک پاکستان است که ورود آن به ایران ممنوع است چرا که کشورمان ایران از بزرگترین دارندگان نمک و سنگ نمک در سطح دنیاست.

به همین منظور مجموعه سنگ نمک هالیتو برای افرادی که قصد خرید نمک صورتی و ارسال آن به سایر نقاط جهان را دارند این امکان را دارد که مستقیما از کشور پاکستان به هر نقطه از دنیا که بخواهند نمک صورتی را ارسال کند.

سنگ نمک آبی

امکان ارسال نظر وجود ندارد!